ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد و بطور کلی درباره دانشگاه سراسری مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

[caption id="attachment_2577" align="aligncenter" width="600"]ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد[/caption]

موارد مطرح در ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد

با توجه به توضیحاتی که در ابتدای این مقاله بیان گردید هدف این مقاله پاسخ به سوالاتی است که در زمینه ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد ممکن است برای داوطلبان مطرح باشد. از این رو در این بخش مواردی که در این مقاله در زمینه ثبت نام آزمون دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد مطرح خواهیم نمود را به صورت تیتر وار بیان می نماییم:

  1. زمان شروع ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد
  2. نحوه ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد
  3. شرایط و ضوابط ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد
  4. توضیحات پایانی در زمینه ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد

زمان شروع ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد

قبل از این که کنکور دانشگاه سراسری ادغام گردد داوطلبان بایستی به صورت جداگانه برای آزمون دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری ثبت نام و در آزمون شرکت می نمودند. اما با ادغام آزمون های این دو دانشگاه داوطلبان تنها بایستی ی با ثبت نام نموده و در یک آزمون مشترک شرکت نمایند. از این رو ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد از اهمیت دو چندانی برخوردار گردید. این آزمون در پنج گروه انسانی ، ریاضی ، تجربی ، هنر و زبان انجام می گیرد. برای ثبت نام نیز بر اساس آخرین تغییرات اعمال شده و با توجه به آخرین مرحله برگزاری آن در اوایل بهمن ماه صورت می گیرد. از این رو داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون سراسری را دارند بایستی در این بازه زمانی اقدام به ثبت نام خود نمایند.

نحوه ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد

ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد به مانند دیگر ثبت نام های ورودی دانشگاه ها از طریق سامانه سازمان سنجش به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org صورت می گیرد. از این رو داوطلبان بایستی در بازه زمانی مشخصی که در قسمت قبل بیان شد به این سامانه مراجعه نمایند. برای ثبت نام آزمون دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد بایستی داوطلبان ابتدا نسبت به دریافت دفترچه ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد اقدام نمایند. برای دریافت این دفترچه و همچنین شروع فرایند ثبت نام وارد بخش سراسری در سایت سنجش شده و دفترچه ثبت نام را از طریق لینک مربوطه دریافت نمایید. پس از دریافت دفترچه ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد و مطالعه دقیق آن با خرید کارت ثبت نام مراحل ثبت نام خود را تکمیل نموده و شماره پروند و کد رهگیری ثبت نام را دریافت نمایید.

شرایط و ضوابط ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد

یکی از اصلی ترین شرایط و ضوابط ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد داشتن مدرک پیش دانشگاهی می باشد. چرا که این آزمون برای رشته های کارشناسی بوده که نیاز به داشتن مدرک پیش دانشگاهی می باشد. البته آن دسته از داوطلبان که دوره کاردانی را گذرانده اند می توانند مدرک کاردانی خود را به عنوان مدرک معادل پیش دانشگاهی ارائه نمایند. همچنید آن دسته از داوطلبان که قبلا در کنکور سراسری شرکت نموده و در یکی از رشته محل های دوره روزانه قبول شده اند حتی در صورت عدم ثبت نام در دانشگاه تا یک سال از تحصیل در دوره روزانه محروم می گردند. البته می توانند در کنکور شرکت نموده و در دیگر دوره ها به تحصیل بپردازند. همچنین در صورتی که داوطلب در زمان ثبت نام دانشجو بوده باشد بایستی در صورت قبولی تا زمان ثبت نام از دانشگاه قبلی خود انصراف نماید و به طور هم زمان امکان تحصیل در دوره رشته حتی اگر در یک دانشگاه باشد وجود ندارد.

[caption id="attachment_2578" align="aligncenter" width="600"]ثبت نام آزمون سراسری و دانشگاه آزاد ثبت نام آزمون سراسری و دانشگاه آزاد[/caption]

توضیحات پایانی در زمینه ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد

با توجه به این که داوطلبانی که می خواهند اقدام به ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد نمایند برای اولین دوره ورود به دانشگاه می باشد. از این رو ممکن است اطلاعات و تجربه لازم در این زمینه را نداشته باشند. به همین سبب به این دسته از داوطلبان توصیه می گردد که در زمینه ثبت نام آزمون دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد مطالعه لازم را داشته باشند. بهترین مورد برای کسب اطلاعات در این زمینه دفترچه ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد می باشد. مورد دیگر این که تمامی مراحل ثبت نام آزمون سراسری از طریق سامانه سازمان سنجش به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org صورت می گیرد. از این رو برای ثبت نام به سایت های متفرقه مراجعه ننمایید. در نهایت این که داوطلبان عزیز می تواننذ برای کسب دیگر اطلاعات در زمینه ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد به لینکهای پیایانی مراجعه نمایند.

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد و بطور کلی درباره دانشگاه سراسری مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

لینک های مفید

دانشگاه سراسری

دانشگاه آزاد

دانشگاه پیام نور

دانشگاه علمی کاربردی

کارشناسی دانشگاه سراسری

کارشناسی دانشگاه آزاد

کارشناسی دانشگاه پیام نور

کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری

www.sanjesh.org

مطالب مفید ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد

انتخاب رشته کنکور سراسری

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری

منبع:

ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد