دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری و بطور کلی درباره دانشگاه سراسری مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

[caption id="attachment_2608" align="aligncenter" width="600"]دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری[/caption]

موارد مطرح در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری

در زمینه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری و بخش های مختلف آن نیاز است که داوطلبان اطلاعات مناسبی داشته باشند. این مقاله نیز با این هدف منتشر شده است. چرا که انتخاب رشته کنکور سراسری بدون داشتن این اطلاعات امکانپذیر نمی باشد. از این رو در این قسمت به بیام موارد مطرح در این زمینه خواهیم پرداخت تا در ادامه به توضیحات آنها به صورت جداگانه بپردازیم. از جمله این موارد می توان به این چند آیتم اشاره نمود.

  1. زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری
  2. نحوه دریافت دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری
  3. بخش های مهم و کاربردی دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری همانگونه که از عنوان آن مشخص است در هنگام انتخاب رشته برای دریافت داوطلبان بر روی سایت مربوطه قرار می گیرد. انتخاب رشته داوطلبان نیز بر اساس سنوات گذشته پس از اعلام نتایج اوله کنکور سراسری شروع می گردد. از این رو بر اساس آخرین دوره برگزاری آزمون دانشگاه سراسریمی توان اواسط مرداد ماه را برای اعلام نتایج اولیه تخمین زد. انتخاب رشته سراسری و انتشار دفترجه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری نیز معمولا چند روز پس از اعلام نتایج می باشد. از این رو می توان اواخر مرداد ماه زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته تخمین زد.

نحوه دریافت دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری به مانند دیگر موارد مربوط به کنکور دانشگاه سراسری از طریق سامانه سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org در اختیار داوطلبان شرکت کنند در این آزمون قرار می گیرد. بنابراین داوطلبان عزیز برای دریافت دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسریبایستی در بازه زمانی قبل تعیین شده که اواخر مرداد ماه می باشد ، با ورود به این سامانه به بخش سراسری سایت سنجش مراجعه نمایند. پس از ورود به این بخش از سایت بر روی لینک دریافت دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری کلیک نموده و دفترچه انتخاب رشته را دریافت و مطالعه نمایند. این دفترچه حاوی اطلاعات مفیدی می باشد که برای انتخاب رشته دانشگاه سراسری اطلاع از آن ضروری به حساب می آید. در بخش بعدی این مقاله به بیان قسمت های مهم و کاربردی آن خواهیم پرداخت.

[caption id="attachment_2609" align="aligncenter" width="600"]دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری[/caption]

بخش های مهم و کاربردی دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری

تمامی دفترچه های انتخاب رشته دارای بخش های مختلفی می باشند که بعضی از این بخش ها بسیار کاربردی به حساب می آیند. دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسرینیز همین گونه می باشد و دارای بخش های مهم و کاربردی می باشد. داوطلبان پس از دانلود و مطالعه دفترچه اولین بخشی که مورد توجه آنها قرار می گیرد بخش شرایط و ضوابط تحصیل می باشد. این بخش در بردارند توضیحات کلی در زمینه شرایط و ضوابط تحصیل و پذیرش در این مقطع می باشد که تفاوت چندانی با سایر دانشگاه ها ندارد. در این بخش توضیحاتی در زمینه سهمیه ها ، نحوه گزینش دانشجو ، فرایند پذیرش نیز داده شده است . که داشتن اطلاعات کلی در زمینه آنها خالی از لطف نمی باشد. بخش بعدی دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری که بسیار مهم می باشد شامل رشته محل ها و میزان ظرفیت هر کدام می باشد. این بخش که به صورت تفکیکی و بر اساس واحد های دانشگاهی می باشد کاربردی ترین بخش دفترچه به حساب می آید و داوطلبان بایستی رشته های خود را دراین بخش انتخاب نمایند. بخش بعدی دفترچه اختصاص به شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی واحد های آموزشی دارد همچنین در این بخش آدرس و شماره تماس این واحد ها نیز درج شده است که می تواند برای داوطلبان مفید باشد.

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری و بطور کلی درباره دانشگاه سراسری مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

لینک های مفید

دانشگاه سراسری

دانشگاه آزاد

دانشگاه پیام نور

دانشگاه علمی کاربردی

کارشناسی دانشگاه سراسری

کارشناسی دانشگاه آزاد

کارشناسی دانشگاه پیام نور

کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری

www.sanjesh.org

مطالب مفید دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری

انتخاب رشته کنکور سراسری

منبع:

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری