رشته های پیام نور

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه رشته های پیام نور و بطور کلی درباره دانشگاه پیام نور مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

[caption id="attachment_2400" align="aligncenter" width="600"]رشته های پیام نور رشته های پیام نور[/caption]

موارد مهم در رشته های پیام نور

در زمینه رشته های پیام نور موارد مختلفی ممکن است مطرح باشد و ابهاماتی برای داوطلبان در این زمینه وجود داشته باشد. در این بخش به بیان تیتر وار برخی ایز این موارد خواهیم پرداخت.

  1. رشته های پیام نور در گروه علوم انسانی
  2. رشته های پیام نور در گروه علوم تجربی
  3. رشته های پیام نور در گروه ریاضی
  4. رشته های پیام نور در گروه هنر و زبان
  5. توضیحات پایانی در رشته های پیام نور

رشته های پیام نور در گروه علوم انسانی

به طور کلی ساختار خاصی که دانشگاه پیام نور دارد باعث شده است که این دانشگاه و تحصیل در آن ایده آل تمامی داوطلبان باشد. و از آنجایی که این دانشگاه اکثر رشته های سایر دانشگاه های دولتی را دارد و همچنین نوع برگزاری کلاس ها ( غیر حضوری بودن ) برای داوطلبان شاغل نیز می تواند مفید باشد. در این قسمت از مقاله به بیان رشته های پیام نور در این گروه خواهیم داشت. از جمله رشته های این گروه که طرفدار بالایی دارند می توان به این موارد اشاره نمود.

رشته حقوق ، رشته روانشناسی ، رشته علوم تربیتی ، رشته اقتصاد ، رشته حسابداری ، رشته مدیریت ، رشته علوم سیاسی ، رشته علوم تربیتی و رشته فلسفه.

رشته های پیام نور در گروه علوم تجربی

گروه علوم تجربی در تمامی دانشگاه ها معمولا حجم بالایی از پذیرش را به خود اختصاص داده است. دانشگاه پیام نور نیز به مانند دیگر دانشگاه های کشور از این شرایط برخوردار می باشد. این دانشگاه به حهت بهرمندی از امکانات مناسب که نیاز این رشته ها می باشد و همچنین مدرک مورد تایید آن گزینه ی مناسبی برای تحصیل داوطلبان در این دانشگاه به شمار می آید. رشته های پیام نور در این گروه با توجه به این توضیحات از تنوع مناسبی برخوردار است البته با این تفاوت که رشته هیا این گروه شامل رشته های غیر پزشکی می باشد و بیشتر شامل رشته های علوم پایه است. همچنین سایر رشته های گروه علوم انسانی مانند روانشناسی و حسابداری نیز در این گروه می تواند قرار گیرد. با توجه به این توضیحات در ادامه به برخی از این رشته ها اشاره خواهیم نمود.

رشته زیست شناسی ، رشته شیمی ، رشته زمین شناسی ، رشته مهندسی صنایع غذایی ، مهندسی علوم دامی ، رشته علوم ورزشی ، رشته اقتصاد کشاورزی.

رشته های پیام نور گروه ریاضی

گروه ریاضی یا همان گروه فنی مهندسی جز رشته های پر طرفدار در تمامی دانشگاه های کشور می باشد که طیف بالایی از دانشجویان دانشگاه های کشور را به خود اختصاص داده است. در مورد دانشگاه پیام نور نیز به همین صورت می باد و بخش قابل توجهی از داوطلبان این دانشگاه را این گروه در کنار گروه های علوم انسانی و تجربی در بر گرفته اند. در این بخش به بیان برخی از رشته های پیام نور در این گروه خواهیم پرداخت.

رشته مهندسی برق ، رشته مهندسی مکانیک ، رشته مهندسی صنایع ، رشته مهندسی شیمی ، رشته مهندسی پزشکی ، رشته مهندسی عمران ، رشته مهندسی صنایع ، رشته مهندسی کامپیوتر ، رشته پلیمر ، رشته مواد و متالوژی ، رشته مهندسی نفت ، رشته مهندسی راه آهن و ریاضیات و کاربرد ها.

[caption id="attachment_2401" align="aligncenter" width="600"]رشته های دانشگاه پیام نور رشته های دانشگاه پیام نور[/caption]

رشته های پیام نور در گروه هنر و زبان

با توجه به این که تعداد متقاظیان گروه هنر و زبان در تمامی دانشگاه ها از جمله دانشگاه پیام نور بسیار پایین می باشد تنوع رشته های این گروه نیز به نسبت سایر گروه ها بسیار کم است. در این بخش به بیان رشته های پیام نور در گروه هنر و زبان خواهیم پرداخت.

رشته ارتباط تصویری ، رشته عکاسی ، رشته مرمت و احیای بناهای تاریخی ، رشته مترجمی زبان انگلیسی ، رشته ادبیات زبان انگلیسی

توضیحات پایانی در رشته های پیام نور

در این بخش لازم است به چند مورد در زمینه رشته های پیام نور اشاره نمود که از جمله این که به طور کلی هیچ کدام از رشته های پزشکی و پیراپزشکی در این دانشگاه پذیرش ندارد. مورد دیگر این که رشته های مشترک میان گروه های مختلف بسیار زیاد می باشد که از مهمترین آنها می توان به رشته های روانشناسی ، اقتصاد ، مدیریت و حسابداری اشاره نمود. این رشته در صورتی که در دفترجه هر کدام از گروه های آموزشی آمده باشد می توان انتخاب گردد. همچنین تمامی رشته های بیان شده در این مقاله بدون آزمون می باشد. به این صورت که داوطلبان می توانند بدون توجه به رتبه خود در ازمون و یا حتی بدوت توجه به شرکت کردن یا نکردن در آزمون این رشته ها را انتخاب نمایند. مورد آخر این که با توجه به پذیرش در مقاطع مختلف در دانشگاه پیام نور داوطلبان می توانند برای اطلاع از رشته های تمامی مقاطع به کارشناسی دانشگاه پیام نور ، فراگیر دانشگاه پیام نور ، کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور ، دکتری دانشگاه پیام نور مراجعه نماید.

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه رشته های پیام نور و بطور کلی درباره دانشگاه پیام نور مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

لینک های مفید