اعلام نتایج کنکور سراسری

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه اعلام نتایج کنکور سراسری و بطور کلی درباره دانشگاه سراسری مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

[caption id="attachment_2645" align="aligncenter" width="600"]اعلام نتایج کنکور سراسری اعلام نتایج کنکور سراسری[/caption]

موارد مطرح در اعلام نتایج کنکور سراسری

اعلام نتایج کنکور سراسری در چندین مرحله صورت می گیرد که اولین مرحله آن همان کارنامه اولیه می باشد که در آن رتبه داوطلبان به صورت کارنامه اولیه از طریق سایت www.sanjesh.org در اختیار داوطلبان قرار می گیرد که این مرحله مورد بحث ما نمی باشد. مرحله ای که در این مقاله به بررسی آن می پردازیم در واقع آخرین مرحله می باشد. در این مرحله نتایج نهایی داوطلبان اعلام می گردد. در زمینه اعلام نتایج کنکور سراسری مواردی مطرح می باشد که در این مقاله به بررسی و توضیح آن می پردازیم. این موارد که در واقع سوالات احتمالی داوطلبان در این زمینه می باشد در چند بند جداگانه مطرح می گردد. از جمله این موارد می توان به زمان اعلام نتایج کنکور سراسری ، نحوه دریافت نتایج کنکور سراسری و... اشاره نمود.

زمان اعلام نتایج کنکور سراسری

پس از این که داوطلبان در اوسط مرداد ماه اقدام به انتخاب رشته کنکور سراسری نمودند بایستی منتظر اعلام نتایج کنکور سراسری بمانند. این نتایج نیز بر اساس سنوات گذشته معمولا در اواسط شهریور ماه از طریق سامانه سازمان سنجش به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. البته در برخی دوره ها اعلام نتایج کنکور سراسری در اواخر مرداد ماه رخ داده که این بازه زمانی معمولا در هر دوره ای ممکن است تغییراتی هر چند کوچک به خود ببیند. اما به طور کلی بایستی اواخر مرداد ماه تا اواسط شهریور ماه را زمان اعلام نتایج کنکور سراسری دانست.

نحوه دریافت نتایج کنکور سراسری

همانگونه که بیان شد داوطلبان بایستی پس از اعلام نتایج کنکور سراسری توسط سازمان سنجش به این سامانه مراجعه نمایند. پس از ورود به این سامانه که به آدرس اینترنتی www.sanjesh.org می باشد داوطلبان بایستی به بخش سراسری این سایت مراجعه نمایند. پس از ورود به این بخش بایستی بر روی لینک اعلام نتایج کنکور سراسری کلیک نموده و وارد بخش ورود اطلاعات شوند. پس از ورود به این بخش با تصویر زیر رو به رو می شوند.

[caption id="attachment_2646" align="aligncenter" width="600"]اعلام نتایج آزمون سراسری اعلام نتایج آزمون سراسری[/caption]

دریافت نتایج از طریق روش اول

در این روش داوطلبان بایستی اطلاعات فردی خود را در بخش های تعیین شده وارد نمایند. این اطلاعات فردی همانگونه که در تصویر بالا مشاهده می نمایید شامل شماره داوطلبی که در زمان کنکور بر روی کارت ورود به جلسه داوطلبان بوده ، شماره شناسنامه و سال تولد می باشد ساده ترین روش برای دریافت نتایج در زمان اعلام نتایج کنکور سراسری به حساب می آید.

دریافت نتایج از طریق روش دوم

در روش دوم داوطلبان بایستی اطلاعات انتخاب رشته خود را که شامل شماره پروند ، کد رهگیری و شماره شناسنامه می باشد را در این بخش ها وارد نمایند. شماره پروند و کد رهگیری در واقع اطلاعاتی می باشد که داوطلبان در زمان ثبت نام کنکور سراسری دریافت نموده اند. از این رو در صورتی که به این اطلاعات دسترسی نداشته باشند می توانند از طریق سیستم پاسخگویی سایت سنجش آن را دریافت نمایند.

دریافت نتایج از طریق روش سوم

در صورتی که بنا به هر دلایلی امکان دریافت نتایج از طریق دو روش اول برای داوطلبان فراهم نگردید می توانند از طریق روش دوم اقدام نمایند. در روش سوم داوطلبان بایستی اطلاعاتی شامل شماره پرونده ، شماره سریال و شماره شناسنامه در بخش های تعیین شده وارد نموده و نتیجه انتخاب رشته کنکور سراسری خود را دریافت نمایند.

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه اعلام نتایج کنکور سراسری و بطور کلی درباره دانشگاه سراسری مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

لینک های مفید

دانشگاه سراسری

دانشگاه آزاد

دانشگاه پیام نور

دانشگاه علمی کاربردی

کارشناسی دانشگاه سراسری

کارشناسی دانشگاه آزاد

کارشناسی دانشگاه پیام نور

کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری

www.sanjesh.org

مطالب مفید اعلام نتایج کنکور سراسری

انتخاب رشته کنکور سراسری

تکمیل ظرفیت کنکور سراسری

دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری

منبع:

اعلام نتایج کنکور سراسری