انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و بطور کلی درباره دانشگاه آزاد مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

[caption id="attachment_1881" align="aligncenter" width="600"]انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد[/caption]

موارد مطرح در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

در زمینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مواردی مختلفی مطرح می باشد که برخی از این موارد ممکن است سوالات داوطلبان در زمینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد باشند. در این بخش به برخی از این موارد اشاره خواهیم نمود تا در ادامه به توضیح آن بپردازیم.

  1. زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
  2. مراحل انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
  3. خرید کارت انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
  4. نکات مهم در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

لینک انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد پس از اعلام نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد فعال می گردد. داوطلبان پس از این که کارنامه اولیه خود را که در اواخر خرداد ماه اعلام خواهد شد ، در سامانه سازمان سنجش مشاهده نمودند ، در صورت مجاز شدن برای انتخاب رشته بایستی چند رو پس از اعلام نتیجه و هم زمان با انتشار دفترچه انتخاب رشته با توجه به دستورالعمل بخش بعدی برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اقدام نمایند.

نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

داوطلبان عزیز که در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ارشد مجاز به انتخاب رشته شده اند بایستی از طری شماره دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد که در انتهای کارنامه قرار داده شده است وارد ساماننه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد شوند. همانگونه که بخش های مختلف بیان گردید آدرس اینترنتی این سامانهwww.azmoon.org می باشد. پس از ورود به این سامانه ابتدا بر روی لینک انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد کلیک نموده و وارد بخش انتخاب رشتهکارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شوید. در این مرحله ابتدا اقدام به دانلود دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نمایید. در داخل دفترچه توضیحاتی در زمینه نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد داده شده است. یکی از مهمترین بخش های این دفترچه بخشی است که اختصاص به کد رشته ها و محل های دانشگاهی می باشد. این کد ها در هنگام انتخاب رشته بایستی در بخش های تعیین شده وارد نمود.

[caption id="attachment_1885" align="aligncenter" width="600"]انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد[/caption]

پس از دانلود دفترچه انتخاب رشته و مشخص نمودن اولویت های انتخابی بایستی اقدام به خرید کارت انتخاب رشته نمایید. برای خرید کارت انتخاب رشته بایستی از طریق نوار ابزاری که در سمت راست صحفه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد وجود دارد وارد بخش خرید کارت ها شده و خرید کارت انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ار انتخاب نموده و وارد درگاه اینترنتی برای خرید کارت شده و در نهایت خرید کارت را به اتمام رسانده و شناسه انتخاب رشته و رمز عبور را دریافت نمود و مراحل انتخاب رشته را شروع می کنید. پس از انجام خرید و دریافت اطلاعات کارت انتخاب رشته داوطلبان از طریق لینک انتخاب رشته مراحل انتخاب رشته خود را شروع می کنند.لازم به ذکر است که داوطلبان می توانند 100 انتخاب داشته باشند. با توجه به این که تعداد انتخاب رشته داوطلبان به میزان کافی وجود دارد از این رو در این مورد مشکلی برای تعداد انتخاب وجود ندارد.

نکات مهم در انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

در زمینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مواردی چند بایستی مورد توجه و دقت داوطلبان قرار گیرد از جمله این که در انتخاب های خود جوانب احتیاط را رعایت نمایند. از انتخاب های شتاب زده جلوگیری به عمل آید. در انتخاب های خود به اصل علاقه مندی نسبت به گرایش ها و رشته ها توجه گردد. در انتخاب رشته محل ها بعد مسافت و جایگاه دانشگاه از لحاظ رتبه بندی ها توجه شود. انتخاب های داوطلب متناسب با رتبه باشد. همچنین با توجه به این که تعداد انتخاب های داوطلبان بالا می باشد می توانند در انتخاب های اول خود رشته محل های مهم و پر متقاظی انتخاب گردد و به اصطلاح انتخاب های اول می تواند رویایی باشد. پس از این دسته اولویت های اصلی و منتطقی قرار گیرد. مورد آخر این که پس از انتخاب رشته داوطلبان کد رهگیری انتخاب رشته را که در پایان مراحل ثبت نام در اختیار داوطلبان قرار می گیرد را نزد خود نگه دارند تا در زمان اعلام نتایج نهایی از این کد رهگیری برای دریافت نتیجه استفاده نمایند.

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و بطور کلی درباره دانشگاه آزاد مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

لینک های مفید

کاردانی دانشگاه آزاد

کارشناسی دانشگاه آزاد

کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

دکتری دانشگاه آزاد

رشته های دانشگاه آزاد

ثبت نام دانشگاه آزاد

شهریه دانشگاه آزاد

نتایج دانشگاه آزاد

دفترچه دانشگاه آزاد

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

انتخاب رشته دانشگاه آزاد

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

زمان ثبت نام دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد

مطالب مفید انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

نقل و انتقالات دانشگاه آزاد

شهریه رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

اعلام نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

منبع:

انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد