تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری و بطور کلی درباره دانشگاه سراسری مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

[caption id="attachment_2810" align="aligncenter" width="600"]تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری[/caption]

موارد مورد بحث در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری

در زمینه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری به مانند دیگر مباحث مربوط به پذیرش دانشگاه موارد مختلفی می تواند مورد بحث قرار گیرد. در این بخش از مقاله به بیان تیتر وار برخی از این موارد خواهیم پرداخت تا در ادامه به توضیح هر کدام بپردازیم. از جمله این موارد می توان به این چند مورد اشاره نمود.

  1. زمان شروع تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری
  2. نحوه انجام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری
  3. شرایط و ضوابط تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری

زمان شروع تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری

به طور کلی فلسفه تکمیل ظرفیت در دانشگاه ها برای این منظور می باشد که از حداکثر ظرفیت تمامی رشته محل ها استفاده گردد. از این رو این امر تنها زمانی قابل انجام می باشد که داوطلبان پس از اعلام نتایج نهایی ثبت نام نمایند تا ظرفیت خالی هر رشته محلی مشخص گردد. در زمینه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری نیز بایستی بیان گردد که زمان شروع آن در اوخر مهر ماه شروع می گردد. در آخرین دوره برگزاری تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری شروع این پروسه از 24 مهر ماه انجام گرفت. از این رو داوطلبان بایستی از اواخر مهر ماه به اطلاعیه هایی که در زمینه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری بر روی درگاه اینترنتی سنجش به نشانیwww.sanjesh.org منتشر می گردد توجه نمایند.

نحوه انجام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری

مراحل تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری تا حد زیادی شبیه به انتخاب رشته کارشناسی ارشد می باشد. به این صورت که داوطلبان پس از اعلام شروع فرایند تکمیل ظرفیت ارشد سراسری با مراجعه به سایت سازمان سنجش از طریق لینک تکمیل ظرفیت وارد بخش تکمیل ظرفیت شوند. پس از ورود به این بخش با دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری نسبت به رشته محل هایی که می توانند انتخاب نمایند اطلاع حاصل نموده و با وارد نمودن اطلاعات خود در بخش تعیین شده نسبت به انتخاب رشته محل های مورد نظر اقدام نمایند. لازم به ذکر می باشد که در این مرحله نیازی به پرداخت هزینه وجود ندارد.

[caption id="attachment_2812" align="aligncenter" width="600"]تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری[/caption]

شرایط و ضوابط تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری به مانند دیگر مراحل ورود به دانشگاه دارای برخی شرایط و ضوابط می باشد. از جمله شرایط اولیه این پروسه شرکت در کنکورمی باشد. بدین صورت که داوطلبان بایستی حتما در جلسه آزمون شرکت نموده باشند. همچنین داوطلبانی که در جلسه آزمون شرکت نموده و برای آنها کارنامه صادر شده می توانند در این آزمون شرکت نمایند. یکی از مواردی بسیار جالب می باشد این مورد است که داوطلبان در صورتی که در کارنامه اولیه آنها مجاز به انتخاب رشته محل های روزانه نشوند در این مرحله می توانند رشته محل های روزانه را انتخاب نمایند که این فرصت بسیار مناسب برای این دسته از داوطلبان به حساب می آید. مورد پایانی که نیاز به عنوان می باشد در زمینه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد است. داوطلبان می توانند برای شرکت در تکمیل ظرفیت آزاد به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی www.azmoon.org مراجعه نمایند.

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری و بطور کلی درباره دانشگاه سراسری مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

لینک های مفید

دانشگاه سراسری

کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری

کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور

فراگیر دانشگاه پیام نور

کاردانی به کارشناسی دانشگاه سراسری

کارشناسی پیوسته دانشگاه سراسری

کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری

دکتری دانشگاه سراسری

کارشناسی ارشد

مطالب مفید تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری و آزاد

انتخاب رشته کارشناسی ارشد

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد کنکور سراسری

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

لیست رشته های کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

نتایج کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور

شهریه رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

اعلام نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

منبع:

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری