لیست رشته های کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه لیست رشته های کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی و بطور کلی درباره دانشگاه علمی کاربردی مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

[caption id="attachment_654" align="aligncenter" width="600"]لیست رشته های کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی لیست رشته های کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی[/caption]

زیر گروه های دانشگاه علمی کاربردی

همانگونه که احتمالا اطلاع دارید و در دوره کاردانی داوطلبان با آن برخورد داشتند رشته ها بر اساس برخی ویزگی های کلی در تحصیلات دانشگاهی در دسته های خاصی قرار می گیرد ، که به آن گروه های آموزشی گفته می شود. در دانشگاه علمی کاربردی نیز بر همین اساس رشته های علمی کاربردی بر اساس پایه ای که رشته به آن تعلق دارد در یکی از پهار گروه صنعت ، مدیریت و خدمات اجتماعی ، فرهنگ و هنر و در نهایت کشاورزی قرار می گیرد. یکی از موارد بسیار مهم در زمینه انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی به هنگام ثبت نام رعایت این کته است که رشته های انتخابی در زمان ثبت نام بایستی حتما تنها در یکی از این گروه ها باشد و نمی توان رشته های انتخابی را از دو یا چند گروه انتخاب نمود و بایستی تنها از یک گروه نسبت به انتخاب رشته اقدام نمود. در ادامه این مقاله به بیان رشته های دانشگاه علمی کاربردی پر متقاضی هر کدام از گروه ها به صورت جداگانه خواهیم پرداخت.

لیست رشته های کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی در گروه صنعت

لیست رشته های کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی که در گروه صنعت قرار می گیرد به آن دسته از رشته ها اطلاق می گردد که پایه آنها ریاضی و مهندسی می باشد. این رشته در سایر دانشگاه ها در زیرگروه کلی رشته های فنی قرار می گیرد. به همین دلیل این رشته ها به داوطلبان توصیه می شود که دارای پایه ریاضی هستند و در رشته های که پایه ریاضی دارند استعداد مناسبی داشته باشند. در کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی نیز به مانند دیگر گروه ها این رشته های از تنوع بسیار مناسبی برخوردار است و از این رو معمولا رشته های این گروه از استقبال خوبی از سوی داوطلبان برخوردار است. از رشته های پر متقاضی ایر گروه می توان به رشته های زیر اشاره نمود:

مهندسی مکانیک ، مهندسی عمران ، مهندسی معماری ، مهندسی شهرسازی ، مهندسی برق ، مهندسی پزشکی ، مهندسی کامپیوتر ، مهندسی مواد ، فناوری اطلاعات.

تمامی این رشته در گرایش های مختلفی توسط واحد های مختلف دانشگاه علمی کاربردی ارائه می گردد.

لیست رشته های کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی در گروه مدیریت و خدمات اجتماعی

آن دسته از رشته ها که در لیست رشته های کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی در گروه مدیریت و خدمات اجتماعی قرار می گیرد در واقع بیشتر به رشته های گروه انسانی اطلاق می گردد از همین رو داوطلبان که دارای دیپلم انسانی هستند بیشتر انتخاب و تحصیل در این رشته ها توصیه می گردد. البته با این وجود در دانشگاه علمی کاربردی برای داوطلبانی که دیپلم غیر از علوم انسانی دارند نیز می توانند هر کدام از رشته های این گروه را انتخاب نمایند. این رشته که در تمامی دانشگاه ها تنوع بسیار گسترده و دانشجویان زیادی را به خود اختصاص می دهند ، در کارشناسی و کاردانی دانشگاه علمی کاربردی نیز به همین شکل می باشد.

از جمله رشته ها پر متقاظی و پر طرفدار این گروه می توان به این رشته ها اشاره نمود: رشته حقوق در گرایش های مختلف ، رشته مدیریت در گرایش ها و رشته های ورزشی متعدد ، رشته مدد کاری و...

[caption id="attachment_655" align="aligncenter" width="600"]رشته های کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی رشته های کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی[/caption]

لیست رشته های کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی در گروه فرهنگ و هنر

لیست رشته های کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی که در زیرگروه فرهنگ و هنر قرار می گیرد به نسبت سایر دانشگاه های کشور از تنوع بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل ممکن است رقابت برای برخی از رشته های خاص این گروه رقابت بالایی وجود داشته باشد. چرا که برخی از این رشته ها تنها در ثبت نام علمی کاربردیارائه می گردد. از جمله رشته های پر طرفدار این گروه می توان به این رشته ها اشاره نمود:

رشته گریم در چندین گرایش ، رشته مترجمی زیان انگلیسی ، رشته موسیقی در گرایش های مختلف ، رشته هنر های دیجیتال ، رشته بازیگری ، رشته مجری گری ، رشته گویندگی و دوبلوری ، رشته فیلم نامه نویسی ، رشته عکاسی خبر ، عکاسی مد و پوشاک ، رشته سینما در گرایش های کارگردانی و فیلم نامه نویسی ، رشته انیمیشن ، نقاشی در گرایش های مختلف ،رشته معماری در گرایش های طراحی داخلی ، طراحی محیط بیرونی ، رشته گرافیک در گرایش های مختلف ، رشته هتلداری ، رشته آشپزی ، رشته خبرنگاری.

لیست رشته های کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی در گروه کشاورزی

لیست رشته های کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی در گروه کشاورزی به مانند رشته های گروه هنر از تنوع بسیار خوبی برخوردار است که باعت توجه خاص داوطلبان به رشته های گروه کشاورزی دانشگاه های علمی کاربردی شده است. به همین جهت معمولا از این رشته ها استقبال خوبی توسط داوطلبان به عمل می آید. در این بخش از مقاله به بیان این رشته ها خواهیم پرداخت.

از رشته های پر متقاضی گروه کشاورزی می توان به ای رشته ها اشاره نمود : رشته جنگلداری تلفیقی ، رشته فناوری باغبانی در گرایش های گیاهان دارویی و گیاهان زینتی ، رشته گیاه پزشکی ، رشته بهداشت مواد غذایی و دامی ، رشته دامپروری در گرایش های متنوع ، رشته صنایع غذایی ، رشته مهندسی فناوری شیلات.

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه لیست رشته های کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی و بطور کلی درباره دانشگاه علمی کاربردی مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

رشته های علمی کاربردی

ثبت نام علمی کاربردی

دفترچه علمی کاربردی

نتایج علمی کاربردی

شهریه علمی کاربردی

ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی

زمان ثبت نام علمی کاربردی

مطالب مرتبط با لیست رشته های کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

دفترچه ثبت نام کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

اعلام نتایج کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

میزان شهریه کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

منبع:

لیست رشته های کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی