ثبت نام علمی کاربردی

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه ثبت نام علمی کاربردی و بطور کلی درباره دانشگاه علمی کاربردی مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

[caption id="attachment_2041" align="aligncenter" width="600"]ثبت نام علمی کاربردی ثبت نام علمی کاربردی[/caption]

موارد مطرح در ثبت نام علمی کاربردی

در بخش قبل بیان شد و ممکن است سوالات متعددی در زمینه ثبت نام علمی کاربردی برای داوطلبان مطرح باشد. از جمله این سوالات در این زمینه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. زمان شروع ثبت نام علمی کاربردی
  2. نحوه ثبت نام علمی کاربردی
  3. شرایط ثبت نام علمی کاربردی

با توجه به این که دانشگاه علمی کاربردی در مقاطع مختلفی از جمله کاردانی ، کارشناسی اقدام به پذیرش دانشجو می نماید از این رو ممکن است سوالات خاصی نیز در ثبت نام علمی کاربردی در این مقاطع نیز داشته باشید. برای پاسخگویی به این سوالات می توانید به ادامه مطلب یا دیگر مقالاط مرتبط با ثبت نام دانشگاه علمی کاربردیکه لینک این مطالب در آخر این مقاله آمده است ، مراجعه نمایید.

زمان شروع ثبت نام علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی به مانند دیگر دانشگاه های کشور در دو ورودی مهر و بهمن ماه اقدام به پذیرش دانشجو دارد. از این رو برای ثبت نام علمی کاربردی برای ورودی مهر ماه می توانید در اواسط تابستان یا همان اواسط مرداد ماه با توجه به دستورالعملی که در ادامه بیان خواهد شد با ورود به سایت سازمان سنجش به نشانس اینترنتی www.sanjesh.org مراجعه نمایید. برای ورودی بهمن ماه نیز معمولا در اواخر دی ماه لینک ثبت نام فعال می گردد. البته ورودی بهمن ماه ممکن است زمان ثبت نام دچار تغییراتی شود اما بر اساس سنوات گذشته در این بازه زمانی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی آغاز می گردد.

نحوه ثبت نام علمی کاربردی

یکی از موارد که بسیار مورد سوال داوطلبان ممکن است قرار گیرد در زمینه نحوه ثبت نام علمی کاربردی می باشد. ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی همانگونه که بیان شد از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org صورت می گیرد. برای ثبت نام نیز بایستی داوطلبان به بخش علمی کاربردی این سامانه مراجعه نمایند. برای ثبت نام ابتدا بایستی کارت ثبت نام توسط داوطلبان خریداری و کد دوازده رقمی را که در ابتدای ثبت نام بایستی بخش تعیین شده وارد نمود ، دریافت نمود. هزینه این کارت نیز مبلغی در حدود بیست تا بیست و پنج هزار تومان می باشد. در مرحله بعد داوطلبین بایستی با دانلود و مطالعه دفترچه ثبت نام از لیست رشته های علمی کاربردی اطلاع حاصل نمایند. داوطلبان برای مقطع کاردانی دانشگاه علمی کاربردی می توانند حداکثر سی انتخاب و برای کاردانی به کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی ( کارشناسی ناپیوسته ) بیست انتخاب می توانند داشته باشند. در مراحل بعدی ثبت نام علمی کاربردی داوطلبان باید اطلاعات شناسنامه ای خود را در بخش های تعیین شده وارد نموده و کد رشته محل انتخابی خود را وارد نموده و در نهایت شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام را پرینت نمایند. برای دریافت نتیجه نیز از این اطلاعات بایستی استفاده نمایند.

[caption id="attachment_2042" align="aligncenter" width="600"]ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی[/caption]

شرایط ثبت نام علمی کاربردی

به طور کلی در زمینه شرایط ثبت نام علمی کاربردی بایستی گفت که این شرایط به مانند دیگر دانشگاه ها به دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام تقسیم می گردد. شرایط عمومی ثبت نام علمی کاربردی به مانند دیگر دانشگاه ها می باشد و توضیح خاصی در این زمینه لازم نیست بیان شود. از جمله اولین شرایط اختصاصی ثبت نام علمی کاربردی در زمینه مدرک پایه می باشد. به این صورت که برای ثبت نام کاردانی دانشگاه علمی کاربردی تنها مدرک دیپلم نیاز می باشد. از این رو نیازی به داشتن مدرک پیش دانشگاهی برای ثبت نام کاردانی این دانشگاه وجود ندارد. برای ثبت نام کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی نیز مدرک مود نیاز کاردانی می باشد. مدرک کاردانی نیز الزاما نیازی نیست که از دانشگاه علمی کاربردی باشد. همچنین برخی شرایط نیز در زمینه داوطلبان شاغل وجود دارد که دانشگاه علمی کاربردی برای این دسته از داوطلبان سهمیه جداگانه ای در نظر گرفته اند که در صورت داشتن شرایط تعیین شده می توانند از این ظرفیت استفاده نمایند.

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه ثبت نام علمی کاربردی و بطور کلی درباره دانشگاه علمی کاربردی مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

لینک های مفید

دفترچه علمی کاربردی

نتایج علمی کاربردی

شهریه علمی کاربردی

ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی

مطالب مرتبط با ثبت نام علمی کاربردی

کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

دفترچه ثبت نام کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

دفترچه ثبت نام کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

اعلام نتایج کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

اعلام نتایج کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

میزان شهریه کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

میزان شهریه کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

منبع:

ثبت نام علمی کاربردی