ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و بطور کلی درباره دانشگاه آزاد مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

زمان و نحوه ی ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

مطابق آخرین تغییراتی که در زمینه برگزاری آزمون کارشناسی ارشد صورت گرفت ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد با ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه سراسریادغام گردید. از این رو داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را دارند در بازه زمانی ثبت نام که از 16 آذر سال شروع خواهد شد و تا یک هفته بعد ادامه دارد (22 آذرماه) به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org مراجعه نمایند و برای ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اقدام نمایند. به هنگام ورود به این سامانه ابتدا وراد بخش کارشناسی ارشد شده و بر روی لینک ثبت نام کلیک نمایید. پس از ورود به بخش ثبت نام کارشناسی ارشد با خرید کارت ثبت نام از همین سامانه مراحل ثبت نام که شامل وارد نمودن اطلاعات داوطلب است ، را تکمیل نمایید. لازم به ذکر است که در پایان ثبت نام داوطلبان حتما کد رهگیری و شماره پروند خود را دریافت نمایند.

زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

هانگونه که بیان شد ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و همچنین زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در تمامی دانشگاه های کشور ادغام گردیده و به صورت مشترک برگزار می گردد. از این رو پس از این که داوطلبان اقدام به ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نمودند برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزادبایستی آماده گرددند. برای برگزاری آزمون کارشناسی ارشد نیز بر اساس اطلاعیه ای که سازمان سنجش اعلام نموده اوایل اردیبهشت ماه و به طور دقیق ششم و هفتم این ماه می باشد. دانشگاه آزاد نیز در این تاریخ در 6 گروه دامپزشکی ، گروه علوم انسانی ، گروه علوم پایه ، گروه فنی و مهندسی ، گروه کشاورزی و منابع طبیعی و گروه هنر در دو نوبت صبح و عصر آزمون کارشناسی ارشد را برگزار خواهد نمود. لازم به ذکر است و محل دقیق آزمون بر روی کارت ورود به جلسه کارشناسی ارشد درج خواهد شد. کارت ورود به جلسه آزمون نیز معمولا یک هفته قبل از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد برای دریافت داوطلبان بر روی سایت سازمان سنجش که ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد انجام گرفته ، قرار خواهد گرفت.

[caption id="attachment_1665" align="aligncenter" width="600"]ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد ثبت نام ارشد دانشگاه آزاد[/caption]

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 97 چیست؟

مهم ترین شرط ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد داشتن یک مدرک کارشناسی (لیسانس) است و پیوسته یا ناپیوسته بودن این مدرک فاقد اهمیت است. الزامی وجود ندارد که حتما مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه آزاد گرفته باشید. کافی است از دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم مدرک خود را کسب کرده باشید. همانطور که در دفترچه ثبت نام مشاهده خواهید کرد، به جز چند رشته ی خاص برای انتخاب رشته های دیگر محدودیتی وجود ندارد و شما می توانید آزادانه ثبت نام خود را انجام دهید. و در نهایت در صورتی که رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد با رشته کارشناسی داوطلب متجانس نباشد در صورت قبولی داوطلب تنها چند واحد با عنوان واحد های پیش نیاز بایستی بگذراند که حداکثر تعداد واحد های پیش نیاز دوازده واحد می باشد. از این رو در مجموع می توان گفت که ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد دارای شرایط پیچیده ای نمی باشد و به راحتی می توان به این ثبت نام اقدام نمود.

در چند مجموعه ی امتحانی می تواند شرکت کرد؟

حداکثر در دو مجموعه ی امتحانی امکان شرکت وجود دارد چنانچه یکی از مجموعه های امتحانی اصلی و دیگری از مجموعه ی شناور باشد. (برای اطلاع دقیق با مشاورین مرکز تماس حاصل کنید.)

زمان اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

زمان اعلام نتایج اولیه معمولا یک ماه بعد از برگزاری آزمون خواهد بود. سامانه سازمان سنجش به نشانی اینترنتی www.sanjesh,org با منتشر کردن کارنامه ی اولیه، درصد، تراز و رتبه ی شما را مشخص خواهد کرد.

مراحل انتخاب رشته ی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

آن دسته از داوطلبان که اقدام به ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نموده و در آزمون شرکت کرده اند ، پس از آنکه نتایج اولیه ی آزمون بر روی سایت سنجش به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org قرار گرفت ، در صورتی که داوطلب حد نصاب لازم را کسب نماید مجاز به انتخاب رشته در سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد می شود (نیمه ی دوم خرداد ماه). داوطلب می تواند با مراجعه به این سامانه به نشانی اینترنتی www.azmoon.org و دریافت دفترچه انتخاب رشته، در قالب 100 انتخاب رشته خود را بر اساس رشته هایی موجود در دفترچه انجام دهد.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته ی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

نتایج انتخاب رشته معمولا در بازه زمانی نیمه ی اول شهریور ماه بر روی سایت قرار خواهد گرفت. داوطلبان برای مشاهده نتیجه انتخاب رشته خود بایستی در این بازه زمانی به سامانه اعلام نتایج دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی www.azmoon.net مراجعه نمایند. پس از مشاهده ی نتایج نهایی در صورتی که نتایج قبولی گرفته باشید باید در مدت زمانی که برایتان تعیین شده نسبت به ثبت نام خود در دانشگاه پذیرفته شده اقدام کنید.چنانچه در اعلام نتایج نهایی پذیرفته نشده بودید، هنوز این شانس را دارید که برای تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد پذیرفته شوید.

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد و بطور کلی درباره دانشگاه آزاد مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

لینک های مفید

کاردانی دانشگاه آزاد

کارشناسی دانشگاه آزاد

کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

دکتری دانشگاه آزاد

رشته های دانشگاه آزاد

ثبت نام دانشگاه آزاد

شهریه دانشگاه آزاد

نتایج دانشگاه آزاد

دفترچه دانشگاه آزاد

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد

انتخاب رشته دانشگاه آزاد

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

زمان ثبت نام دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد

مطالب مفید ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

نقل و انتقالات دانشگاه آزاد

شهریه رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

اعلام نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

منبع:

ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد