ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و بطور کلی درباره دانشگاه پیام نور مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

[caption id="attachment_1454" align="aligncenter" width="600"]ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور[/caption]

موارد مطرح در ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

در ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور یک سری موارد بایستی رعایت گردد. این موارد که در واقع همان سوالاتی است که ممکن است برای داوطلبان ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور با آن مواجه باشند. از جمله این سوالات می توان به این موارد اشاره نمود.

  1. شرایط عمومی ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور
  2. شرایط اختصاصی آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور
  3. زمان و نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور
  4. منابع آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور
  5. زمان آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور

شرایط اولیه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

اولین شرط ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور داشتن مدرک کارشناسی می باشد. از این رو آن دسته از داوطلبانی که بنا به هر دلیلی تا زمان ثبت نام کارشناسی خود را به اتمام نرسانده اند نمی توانند در این آزمون شرکت نمایند. همچنین داوطلبان می توانند در تمامی رشته های تعیین شده شرکت نمایند و نیازی به داشتن مدرک کارشناسی مرتبط نمی باشد. در صورتی که داوطلب در رشته غیر مرتبط ثبت نام نماید ، در صورت قبولی تعدادی واحد ( حداکثر 12 واحد ) به عنوان پیش نیاز بایستی بگذراند. البته تنها در دو رشته مهندسی معماری و طراحی شهری به جهت عدم برگزاری آزمون پروژه عملی طراحی گزینش دانشجو از میان داوطلبان دارای مدرک مرتبط صورت می گیرد. مورد دیگر این که برای داوطلبان مرد نیز عنوان شده است که از لحاظ نظام وظیفه منعی برای ادامه تحصیل نداشته باشند.

شرایط اختصاصی آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

یکی از مهمترین شرایط اختصاصی آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور در نحوه پذیرش آن می باشد. به این صورت که برای داوطلبان قبل از برگزاری آزمون و در زمان ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور منابع آزمون اعلام می گردد. منابع آزمون در داخل دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور گنجانده شده است. در فاصله زمانی که پس از اتمام زمان ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور تا برگزاری آزمون داوطلبین خود را با توجه به منابع اعلام شده آماده می سازند و در این آزمون شرکت می کنند. پس از برگزاری آزمون داوطلبان در صورتی که حد نصاب لازم که 80% نمره آزمون و همچنین 20% تاثیر معدل کارشناسی می باشد ، را کسب نمایند به تعداد واحد هایی که آزمون داده اند ، واحد پاس شده برای آنها منظور می گردد. در واقع یک ترم تحصیلی آنها به این صورت گزرانده می شود. به همین سبب می توان گفت پذیرش داوطلبان در فراگیر دانشگاه پیام نور به این صورت است که داوطلب یک ترم را بدون شرکت در کلاس می گزراند و در صورت قبولی در امتحان پایان ترم به ادامه تحصیل می پردازد.

[caption id="attachment_1455" align="aligncenter" width="600"]ثبت نام فراگیر پیام نور ثبت نام فراگیر پیام نور[/caption]

زمان و نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور در دوره های اخیر معمولا در آذر ماه فعال می شد. اما در آخرین دوره برگزاری این آزمون زمان ثبت نام به اواخر مهر ماه تغییر نمود. از این رو بایستی به طور کلی بیان شود که ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور در نیمه دوم سال انجام می گیرد. که البته به مانند دیگر ثبت نام های دانشگاه پیام نور ممکن است با تغییراتی مواجه شود. برای ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور نیز بایستی داوطلبان به سامانه سازمان سنجش به نشانی اینترنتیsanjesh.org مراجعه نمایند. برای ثبت نام ابتدا بایستی با دریافت و مطالعه دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور از لیست رشته های کارشناسی ارشدفراگیر دانشگاه پیام نور اطلاع حاصل نمایند. چرا که در زمان ثبت نام داوطلبان بایستی رشته های انتخابی خود را مشخص نمایند. پس از این اقدامات برای شروع ثبت نام به بخش پیام نور سایت سنجش وارد شده و با خرید کارت مراحل ثبت نام را شروع نمایید.

منابع آزمون آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

یکی از مهمترین موارد که مختص ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور می باشد منابع آزمون است. منابع آزمون هر کدام از رشته ها به صورت جداگانه همرا با عنوان دقیق کتاب ، نویسنده یا مولف ، انتشارت و همچنین فصول حذفی آن در داخل دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور عنوان شده است. از این رو این مورد خود می تواند یکی از مهمترین امتیازات این ثبت نام به حساب آید.

زمان آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور در دوره های گذشته معمولا در اسفند ماه برگزار می گردید. اما از آنجایی که در آخرین دوره این آزمون در سال 96 ، زمان ثبت نام زودتر انچام گردید ، برگزاری آزمون نیز به همان نسبت زورد تر از دوره های قبل و در اوایل آذر ماه برگزار گردید. از این رو داوطلبان برای اطلاع دقیق از زمان برگزاری آزمون بایستی به اطلاعیه های منتشر شده در سایت سنجش مراجعه نمایند.

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و بطور کلی درباره دانشگاه پیام نور مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

لینک های مفید