میزان شهریه کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه میزان شهریه کاردانی دانشگاه علمی کاربردی مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

[caption id="attachment_615" align="aligncenter" width="600"]میزان شهریه کاردانی دانشگاه علمی کاربردی میزان شهریه کاردانی دانشگاه علمی کاربردی[/caption]

مواردی که در زمینه میزان شهریه کاردانی دانشگاه علمی کاربردی مطرح خواهد شد

در زمینه میزان شهریه کاردانی دانشگاه علمی کاربردی موارد مختلفی مطرح می گردد که ممکن است برخی موارد از اهمیت بالایی برخوردار نباشد و نیازی به پرداختن و مطرح کردن آنها نباشد.

به همین سبب در این مقاله تنها به موارد ضروری و مسائل مهمی که نیاز است داوطلبان و دانشجویان در زمینه میزان شهریه کاردانی دانشگاه علمی کاربردی در مورد آنها اطلاعات کاملی داشته باشند می پردازیم. در این بخش به صورت موردی و کوتاه به این موارد اشاره می کنیم و در ادامه به توضیح و تشریح هر کدام از این موارد خواهیم پرداخت. این موارد عبارتند از :

  1. انواع شهریه های پرداختی
  2. میزان شهریه کاردانی دانشگاه علمی کاربردی به تفکیک زیرگروه ها
  3. نحوه پرداخت شهریه

بخش اول در میزان شهریه کاردانی دانشگاه علمی کاربردی ( انواع شهریه های پرداختی)

دانشجویانی که برای تحصیل در کاردانی دانشگاه علمی کاربردی خود ملزم به پرداخت شهریه می باشند با انواع شهریه و تعاریف مختلفی رو به رو می شوند. و ممکن است در این زمینه سردرگم شوند. به طور کلی دانشجویان با دو نوع شهریه مواجه می شوند : شهریه ثابت و شهریه متغییر

شهریه ثابت در واقع به آن میزان از شهریه پرداختی دانشجویان گفته می شود که در آن دانشجو در ابتدای هر ترم بدون توجه به تعداد واحد مبلغ ثابتی را پرداخت می کند. در مقابل شهریه متغیر به میزان مبلغی گفته می شود که داوطلب بر اساس تعداد واحد ها و نوع واحد ها بایستی پرداخت نماید. برای مثال شهریه ای که برای واحد های عمومی پرداخت می شود متفاوت با شهریه دروس تخصی یا کارگاهی می باشد.

میزان شهریه کاردانی دانشگاه علمی کاربردی به تفکیک زیرگروه ها

شهریه پرداختی در دانشگاه های مختلف معمولا بر اساس رشته ها متغییر می باشد. به این صورت که برای مثال رشته روانشناسی شهریه متفاوتی با رشته حقوق دارد و میزان شهریه هر رشته ای با رشته دیگر متفاوت است. اما در دانشگاه علمی کاربردی شهریه رشته ها بر اساس زیرگروهی که به آن تعلق دارند تعیین می گردد. به این صورت که شهریه تمامی رشته های زیرگروه صنعت به یک میزان می باشد. در ادامه به بیان شهریه هر کدام از زیرگروه ها به طور جداگانه خواهیم پرداخت.

[caption id="attachment_608" align="aligncenter" width="600"]میزان شهریه کاردانی دانشگاه علمی کاربردی میزان شهریه کاردانی دانشگاه علمی کاربردی[/caption]

میزان شهریه کاردانی دانشگاه علمی کاربردی در زیرگروه صنعت

همانگونه که در بخش قبل بیان کردیم شهریه به طور کلی به دو دسته شهریه ثابت و متغیر تقسیم می شود. میزان شهریه کاردانی دانشگاه علمی کاربردی در زیرگروه صنعت به صورت تفکیکی به این صورت است که شهریه ثابت این گروه بر اساس آخرین تغییرات مبلغ 476330 تومان می باشد. شهریه متغیر این گروه نیز در دروس عمومی واحد نظری 18425 تومان و واحد عملی 30162 تومان می باشد. در دروس پایه ، اصلی و تخصصی واحد نظری 26277 تومان ، واحد آزمایشگاهی 42044 تومان ، واحد کارگاهی و پروژه 45551 تومان ، واحد کاربینی و کارورزی 91252 تومان می باشد.

میزان شهریه کاردانی دانشگاه علمی کاربردی در زیرگروه مدیریت و خدمات اجتماعی

در گروه مدیریت که به نسبت سایر گروه های آموزشی در دانشگاه علمی کاربردی پایین ترین شهریه را دارد ، میزان شهریه کاردانی دانشگاه علمی کاربردی در زیرگروه مدیریت و خدمات اجتماعی بر اساس آخرین تغییرات بدین شرح می باشد که شهریه ثابت این گروه مبلغ 347728 تومان می باشد. شهریه متغیر این گروه نیز در دروس عمومی واحد نظری 18425 تومان و واحد عملی 30162 تومان می باشد. در دروس پایه ، اصلی و تخصصی واحد نظری 17587 تومان ، واحد آزمایشگاهی 28791 تومان ، واحد کارگاهی و پروژه 31993 تومان ، واحد کاربینی و کارورزی 83317 تومان می باشد.

[caption id="attachment_616" align="aligncenter" width="600"]میزان شهریه کاردانی دانشگاه علمی کاربردی میزان شهریه کاردانی دانشگاه علمی کاربردی[/caption]

میزان شهریه کاردانی دانشگاه علمی کاربردی در زیرگروه فرهنگ و هنر

گروه فرهنگ و هنر که بعد از گروه صنعت بیشترین شهریه برای این گروه تعیین شده و البته از سوی داوطلبان معمولا رشته های این گروه استقبال خوبی برخوردار است ،میزان شهریه کاردانی دانشگاه علمی کاربردی که برای این زیرگروه تعیین شده به شرح زیر می باشد:

شهریه ثابت گروه فرهنگ و هنر بر اساس آخرین تغییرات صورت گرفته مبلغ 394658 تومان می باشد. شهریه متغیر این گروه نیز در دروس عمومی واحد نظری 18425 تومان و واحد عملی 30162 تومان می باشد. در دروس پایه ، اصلی و تخصصی واحد نظری 20108 تومان ، واحد آزمایشگاهی 30162 تومان ، واحد کارگاهی و پروژه 33517 تومان ، واحد کاربینی و کارورزی 87285 تومان می باشد.

میزان شهریه کاردانی دانشگاه علمی کاربردی در زیرگروه کشاورزی

میزان شهریه کاردانی دانشگاه علمی کاربردی برای گروه کشاورزی که بعد از گروه مدیریت و خدمات اجتماعی کمترین شهریه مصوب را به خود اختصاص داده است به این صورت می باشد :

شهریه ثابت گروه کشاورزی بر اساس آخرین تغییرات مبلغ 370990 تومان می باشد. شهریه متغیر این گروه نیز در دروس عمومی واحد نظری 18425 تومان و واحد عملی 30162 تومان می باشد. در دروس پایه ، اصلی و تخصصی واحد نظری 19699 تومان ، واحد آزمایشگاهی 28681 تومان ، واحد کارگاهی و پروژه 34155 تومان ، واحد کاربینی و کارورزی 91252 تومان می باشد

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه میزان شهریه کاردانی دانشگاه علمی کاربردی مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

مطالب مفید

رشته های علمی کاربردی

ثبت نام علمی کاربردی

دفترچه علمی کاربردی

نتایج علمی کاربردی

شهریه علمی کاربردی

ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی

زمان ثبت نام علمی کاربردی

مطالب مرتبط با میزان شهریه کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

لیست رشته های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

دفترچه ثبت نام کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

اعلام نتایج کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

سامانه هم آوا

منبع:

میزان شهریه کاردانی دانشگاه علمی کاربردی