دفترچه پیام نور

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه دفترچه پیام نور و بطور کلی درباره دانشگاه پیام نور مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

[caption id="attachment_2423" align="aligncenter" width="600"]دفترچه پیام نور دفترچه پیام نور[/caption]

موارد مهم در دفترچه پیام نور

در زمینه دفترچه پیام نور موارد مختلفی ممکن اسن مورد بحث باشد. این موارد در واقع سوالتی هستند که در این زمینه ممکن است در ذهن داوطلبان تحصیل دردانشگاه پیام نور به وجود آید. این مقاله نیز با هدف رفع ابهامات در این زمینه منتشر شده است. از جمله این موارد می توان به زمان و نحوه دریافت دفترچه پیام نور و یا بخش های مهم این دفترچه اشاره نمود. در ادامه این مقاله توضیحات لازم را در زمینه این موارد و دیگر موارد مطرح در این زمینه ارایه خواهیم نمود. لازم به ذکر است که در صورتی در این زمینه ها نیاز به توضیحات تکملی داشته باشید می توانید به لینک هایی که در انتهای این مقاله برای کسب اطلاعات تکمیلی قرار داده ایم مراجعه نمایید.

زمان و نحوه دریافت دفترچه پیام نور

زمان دریافت دفترچه پیام نور به مانند دیگر دفترجه ها هم زمان با شروع ثبت نام پیام نور می باشد. از این رو و با توجه به این که ثبت نام های مختلفی در این دانشگاه انجام می گیرد از این رو بازه های زمانی متفاوتی می توان برای انتشار دفترچه پیام نور عنوان کرد. ولی به طور کلی می توان بیان کرد که این دفترچه ها هم زمان با آزمون سراسری منتشر می گردد. به این صورت که برای کارشناسی دانشگاه پیام نور در اواسط تابستان و هم زمان با آزمون سراسری این دفترچه منتشر می گردد. برایکارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور نیز هم زمان با انتشار دفترچه کارشناسی ارشد سراسری می باشد. در ادامه به بخش های مهم دفترچه پیام نور اشاره خواهیم نمود.

لیست رشته ها در دفترچه پیام نور

یکی از بخش های مهم دفترچه پیام نور بخشی است که اختصاص به بیان لیست رشته های ارائه شده در مقطع مورد نظر دانشگاه پیام نور دارد. این بخش در واقع از این رو بسیار اهمیت دارد که داوطلبان بایستی از میان این رشته محل ها اقدام به انتخاب رشته های مد نظر خود نمایند. در این بخش همچنین ممکن است ظرفیت هر کدام از رشته محل ها نیز بیان گردد که این خود می تواند زمینه مناسبی برای انجام یک انتخاب معقول داشته باشد.

شرایط و ضوابط پذیرش در دفترچه پیام نور

بخش دیگر دفترجه اختصاص به بیان شرایط و ضوابط پذیرش در دانشگاه پیام نور دارد. در این بخش از دفترچه پیام نور داوطلبان می توانند با شرایط اولیه پذیرش در این دانشگاه آشنا گردند. همچنین در این بخش توضیحاتی نیز در زمینه مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در هر مقطع عنوان شده است که بسیار مفید می باشد.

[caption id="attachment_2424" align="aligncenter" width="600"]دفترچه دانشگاه پیام نور دفترچه دانشگاه پیام نور[/caption]

بخش فرم های دفترچه پیام نور

در قسمت دیگری از دفترچه پیام نور فرم های مختلفی که داوطلبان در زمان ثبت نام خود بایستی تکمیل نمایند گنجانده شده است. از جمله این فرم ها می توان به فرم تائید معدل یا فرم پیش ثبت نام دانشگاه پیام نور اشاره نمود. داوطلبان در بخش های مختلف فرایند ثبت نام پیام نور بایستی از این فرم ها استفاده نمایند. از این رو در همین ابتدای کار نسبت به جداسازی آن از دفترجه اقدام نمایند.

توضیحات پایانی در زمینه دفترچه پیام نور

با توجه به این که اکثر مراحل ثبت نام پیام نور از طریق سامانه سازمان سنجش صورت می گیرد از این رو برای دریافت دفترچه پیام نور نیز بایستی داوطلبان تحصیل در این دانشگاه به این سامانه مراجعه نمایند. به هنگام ورود به این سامانه در صورتی که بخش مربوط به دانشگاه پیام نور دفترچه مورد نظر را یافت نکردند بایستی به بخش مقاطع مورد نظر مراجعه نمایند. به عنوان مثال برای دریافت دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور به بخش کارشناسی ارشد این سامانه مراجعه نمایید. یکی دیگر از بخش های کاربردی دفترچه پیام نور بخشی است که در آن در زمینه سهمیه های مختلف توضیحاتی داده شده است. در این بخش از دفترچه داوطلبان می توانند از سهمیه های خاص اطلاع حاصل نمایند.

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه دفترچه پیام نور و بطور کلی درباره دانشگاه پیام نور مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

لینک های مفید