میزان شهریه کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه میزان شهریه کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

[caption id="attachment_742" align="aligncenter" width="600"]میزان شهریه کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی میزان شهریه کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی[/caption]

مواردی که در میزان شهریه کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی مطرح خواهد شد

همانگونه که بخش قبل بیان شد در زمینه میزان شهریه کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی موارد مختلفی مطرح می شود ، و لازم است داوطلبان و دانشجویان کارشناسی علمی کاربردی اطلاعات کاملی در این مورد داشته باشند. بخشی از این اطلاعات را می توان در دفترچه ثبت نام کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی کسب نمود و بخشی دیگر در ادامه این مقاله ارائه خواهیم نمود. مواردی که در این مقاله مطرح می شود در ادامه به صورت موردی مطرح می شود و در ادامه به توضیح آن خواهیم نمود.

  1. انواع شهریه های پرداختی
  2. میزان شهریه کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی به تفکیک گروه ها
  3. نحوه پرداخت شهریه

انواع شهریه های پرداختی

در دانشگاه هایی که دانشجو مقرر به پرداخت شهریه برای تحصیل خود می باشد با چندین نوع شهریه پرداختی مواجه می شود. در دانشگاه علمی کاربردی نیز به همین طریق دانشجویان بایستی چند نوع شهریه را پرداخت نمایند که به طور کلی به دو دسته شهریه ثابت و متغیر می توان تقسیم نمود. بر اساس تعریفی که در همه دانشگاه ها و همچنین دانشگاه علمی کاربردی وجود دارد شهریه ثابت به میزان شهریه و مبلغی گفته می شود که دانشجوبان در ابتدای هر ترم بایستی پرداخت نمایند. این مبلغ از ایتدای دوره تحصیلی در دانشگاه علمی کاربردی ثابت می باشد و هیچ تغییری ندارد. شهریه متغییر نیز به میزان مبلغی که دانشجو بر اساس تعداد و نوع واحد کی ابتدای ترم انتخاب می کند گفته می شود.

[caption id="attachment_737" align="aligncenter" width="600"]میزان شهریه کارشناسی علمی کاربردی میزان شهریه کارشناسی علمی کاربردی[/caption]

میزان شهریه کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی به تفکیک گروه ها

دانشگاه هایی که برای تحصیل از دانشجویان خود شهریه دریافت می کنند اکثرا بر اساس نوع رشته ها شهریه هایی را بری هر رشته ای تعیین می شود. به این صورت که در برای هر رشته ای به صورت جداگانه شهریه تعیین می شود و هر رشته ای شهریه ای متفاوت با رشته ی دیگر دارد. اما در دانشگاه علمی کاربردی شرایط متفاوت می باشد. به این صورت که برای گروه ها شهریه تعیین می گردد و هر گروهی شهریه خاص خود را دارد و رشته هایی که در این گروه هستند شهریه مشابه همدیگر خواهند داشت. در ادامه به بیان ریز شهریه های هر گروه خواهیم پرداخت.

میزان شهریه کاردانی دانشگاه علمی کاربردی در زیرگروه صنعت

گروه صنعت در دانشگاه علمی کاربردی که رشته ها فنی و مهندسی سایر دانشگاه ها را شامل می شود ، از لحاظ تنوع رشته در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد. و از آنجایی که این رشته ها واحد ها عملی زیادی به نسبت رشته ها سایر گروه ها دارد شهریه های تعیین شده برای آنها بیشتر می باشد. در ادامه به بیان میزان شهریه این گروه خواهیم پرداخت.

[caption id="attachment_738" align="aligncenter" width="600"]شهریه کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی شهریه کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی[/caption]

شهریه ثابت گروه صنعت بر اساس آخرین تغییرات مبلغ 485530 تومان می باشد. شهریه متغیر این گروه نیز در دروس عمومی واحد نظری 20108 تومان و واحد عملی 32879 تومان می باشد. در دروس پایه ، اصلی و تخصصی واحد نظری 26933 تومان ، واحد آزمایشگاهی 43136 تومان ، واحد کارگاهی و پروژه 46644 تومان ، واحد کاربینی و کارورزی 91252 تومان می باشد.

میزان شهریه کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی در زیرگروه مدیریت و خدمات اجتماعی

رشته های گروه مدیریت و خدمات اجتماعی همان رشته های گروه انسانی را در بر می گیرد که معمولا متقاضی بالایی را در بین داوطلبان دارد. و از آنجایی که واحد های رشته ها کمتر عملی و کارگاهی می باشند به همین سبب هزینه و شهریه آنها به نسبت بقیه گروه ها کمتر می باشد. که در این بخش به بیان میزان شهریه کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی در گروه مدیریت و خدمات اجتماعی خواهیم پرداخت.شهریه ثابت این گروه مبلغ 353724 تومان می باشد. شهریه متغیر این گروه نیز در دروس عمومی واحد نظری 20108 تومان و واحد عملی 32879 تومان می باشد. در دروس پایه ، اصلی و تخصصی واحد نظری 179865 تومان ، واحد آزمایشگاهی 29589 تومان ، واحد کارگاهی و پروژه 32791 تومان ، واحد کاربینی و کارورزی 83317 تومان می باشد.

میزان شهریه کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی در زیرگروه فرهنگ و هنر

گروه فرهنگ و هنر که دارای رشته های عملی زیادی است بعد از رشته های گروه صنعد بالاترین شهریه را به خود اختصاص داده است. یکی دیگر از ویژگی های این گروه تنوع بسیار بالای آن به نسبت بقیه دانشگاه ها می باشد. در ادامه به بیان میزان شهریه کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی گروه فرهنگ و هنر خواهیم پرداخت.

شهریه ثابت گروه فرهنگ و هنر بر اساس آخرین تغییرات صورت گرفته مبلغ 401786 تومان می باشد. شهریه متغیر این گروه نیز در دروس عمومی واحد نظری 20108 تومان و واحد عملی 32879 تومان می باشد. در دروس پایه ، اصلی و تخصصی واحد نظری 20735 تومان ، واحد آزمایشگاهی 30998 تومان ، واحد کارگاهی و پروژه 34353 تومان ، واحد کاربینی و کارورزی 87285 تومان می باشد.

میزان شهریه کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی در زیرگروه کشاورزی

رشته های گروه کشاورزی از لحاظ میزان شهریه پس از گروه مدیریت و خدمات اجتماعی کمترین میزان شهریه کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی را دارد. که در این بخش به بیان آن خواهیم پرداخت. شهریه ثابت گروه کشاورزی بر اساس آخرین تغییرات مبلغ 381064 تومان می باشد. شهریه متغیر این گروه نیز در دروس عمومی واحد نظری 20108 تومان و واحد عملی 32879 تومان می باشد. در دروس پایه ، اصلی و تخصصی واحد نظری 20585 تومان ، واحد آزمایشگاهی 30003 تومان ، واحد کارگاهی و پروژه 35477 تومان ، واحد کاربینی و کارورزی 91252 تومان می باشد.

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه میزان شهریه کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

رشته های علمی کاربردی

ثبت نام علمی کاربردی

دفترچه علمی کاربردی

نتایج علمی کاربردی

شهریه علمی کاربردی

ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی

زمان ثبت نام علمی کاربردی

مطالب مرتبط با میزان شهریه کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

لیست رشته های کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

دفترچه ثبت نام کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

اعلام نتایج کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی

منبع:

میزان شهریه کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی