اطلاع از لیست رشته های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی برای داوطلبانی که شرایط و قصد تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی را دارند امری مهم به حساب می آید. از آنجایی که دانشگاه علمی کاربردی بدون برگزاری آزمون و کنکور اقدام به پذبرش دانشجو در مقاطع کاردانی و کاردانی به کارشناسی می نماید از سوی داوطلبان معمولا مورد استقبال قرار می گیرد. داوطلبان بایستی با اطلاع از رشته هایی که در دانشگاه علمی کاربردی و در این مقاطع ارائه می گردد و همچنین توجه به علایق خود نسبت به انتخاب این رشته ها اقدام نمایند. از این رو در ابتدای امر اطلاع از این رشته ها مهم به حساب می آید و به همین خاطر در ادامه این مقاله به بیان و توضیح در زمینه لیست رشته های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی خواهیم پرداخت. به امید اینکه این مقاله و مطالب ارائه شده در این مقاله مورد توجه و استفاده داوطلبان قرار گیرد.

لیست رشته های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه لیست رشته های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

[caption id="attachment_568" align="aligncenter" width="600"]لیست رشته های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی لیست رشته های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی[/caption]

زیرگروه های دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی رشته های ارائه شده در این دانشگاه را به چهار زیرگروه عمده تقسیم می کند و داوطلبان بایستی رشته های تحصیلی خود را به هنگام ثبت نام از یکی از این چهار زیرگروه انتخاب نمایند و به هنگام انتخاب رشته و ثبت نام نمی توانند رشته هایی از دو یا چند زیرگروه انتخاب نمایند و تنها بایستی از یک زیرگروه انتخاب نمایند. این چهار زیرگروه عبارتند از صنعت ، مدیرت و خدمات اجتماعی ، کشاورزی ، فرهنگ و هنر که در ادامه این مقاله به صورت جداگانه به رشته های پر متقاضی هر کدام از این زیرگروه ها خواهیم پرداخت.

لیست رشته های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی در گروه صنعت

رشته هایی که در گروه صنعت قرار می گیرد در واقع همان رشته های فنی مهندسی سایر دانشگاه ها به حساب می آید. از این رو داوطلبانی که در رشته ریاضی در دوره دبیرستان تحصیل نموده و دیپلم ریاضی را دارند در این دسته از رشته ها می توانند موفق باشند البته داوطلبان سایر دیپلم ها هیچ منعی برای ثبت نام و تحصیل در این دسته رشته ها ندارند. از جمله رشته هایی که در مقطع کاردانی زیرگروه صنعت قرار دارد می توان به رشته های زیر اشاره نمود :

مهندسی برق ، مهندسی مکانیک ، مهندسی عمران ، مهندسی شیمی ، مهندسی پزشکی ، مهندسی مواد ، مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات و...

لیست رشته های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی در گروه مدیریت و خدمات اجتماعی

لیست رشته های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی در گروه مدیریت و خدمات اجتماعی رشته های گروه انسانی سایر دانشگاه ها را در بر می گیرد بنابراین داوطلبانی در این دسته از رشته ها می توانند موفق باشند که دیپلم انسانی داشته باشند اما به مانند گروه صنعت داوطلبانی که دیپلمی غیر از علوم انسانی را دارند نیز می توانند در هر کدام از این رشته ها به تحصیل بپردازند.

از جمله رشته ها پر متقاضی و آینده دار که در لیست رشته های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی در گروه مدیریت و خدمات اجتماعی قرار می گیرد می توان به این رشته ها اشاره نمود : رشته حقوق در گرایش های مخلفی مانند حقوق ثبتی ، حقوق قضایی ، رشته مدیریت در گرایش های مختلف ، رشته تربیت بدنی در گرایش ها و رشته های ورزشی مختلف ، رشته مددکاری در گرایش های مختلف و همچنین رشته پیرایش.

[caption id="attachment_569" align="aligncenter" width="600"]لیست رشته های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی لیست رشته های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی[/caption]

لیست رشته های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی در گروه کشاورزی

لیست رشته های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی در گروه کشاورزی نیز از تنوع خوبی برخوردار است و داوطلبان به خوبی از این رشته ها استقبال نموده اند. یکی از دلایل استقبال از این رشته ها شاید این باشد که برخی از این گرایش ها در این مقطع تحصیلی تنها در دانشگاه علمی کاربردی ارائه می گردد و در سایر دانشگاه ها این رشته ها به صورت کلی و در واقع تلفیق و جمع بسته شده ی چند رشته به حساب می آید. در این بخش به چند رشته پر متقاضی در گروه کشاورزی اشاره خواهیم نمود. لازم به ذکر است که به طور کلی رشته های کشاورزی دانشگاه علمی کاربردی به دو گروه رشته های کشاورزی ورشته های دامی تقسیم می شود.

رشته منابع طبیعی ، رشته امور زراعی ، رشته امور باغبانی در گرایش هایی چون گیاهان گلخانه ای ، گل ها و گیاهان زینتی ، گیاهان دارویی ، رشته گیاه پزشکی ، رشته بهداشت یار دامپزشکی ، دامپروری در گرایش های مختلف ، رشته بهداشت محصولات دامی و رشته صنایع غذایی در گرایش های فراورده های لبنی و فراورده های گوشتی.

[caption id="attachment_570" align="aligncenter" width="600"]لیست رشته های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی لیست رشته های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی[/caption]

لیست رشته های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی در گروه فرهنگ و هنر

لیست رشته های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی در گروه فرهنگ و هنر رشته های هنری را در بر می گیرد. و به مانند دیگر گروه ها از تنوع خوبی برخوردار است چرا که به طور کلی ویژگی اصلی رشته هایی که در دانشگاه علمی کاربردی ارائه می گردد تنوع آنهاست. گروه فرهنگ و هنر نیز به مانند دیگر گروه ها از تنوع مناسبی برخوردار است. از این روست که رشته های گروه هنر جزء پر متقاضی ترین گروه ها به حساب می آید. از جمله رشته های پر متقاضی گروه هنر می توان به این رشته ها اشاره نمود :

رشته تبلیغات ، رشته خبرنگاری ، رشته زبان های خارجه در گرایش های زبان انگلیسی ، اسپانیولی ، فرانسوی و هر کدام از ان ها در دو گرایش جداگانه آثار دیداری و شنیداری ، رشته صنایع دستی در گرایش های مختلف ، رشته هنر های تجسمی در گرایش های مختلف ، رشته معماری داخلی ، رشته عکاسی ، رشته طراحی لباس ، بازیگری ، رشته سینما در گرایش های مختلف ، رشته امور فرهنگی ، رشته گریم ، رشته نوازنگی در گرایش ساز ایرانی و ساز خارجی

داوطلبان عزیز در صورتی که در زمینه لیست رشته های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی مشکلی داشتید یا نیاز به مشاوره تحصیلی داشتید می توانید از 8-24 هر روز حتی ایام تعطیل با تلفن ثابت با شماره 1375-907-909 تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب سپید در ارتباط باشید.

مطالب مفید

رشته های علمی کاربردی

ثبت نام علمی کاربردی

دفترچه علمی کاربردی

نتایج علمی کاربردی

شهریه علمی کاربردی

ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی

زمان ثبت نام علمی کاربردی

مطالب مرتبط با لیست رشته های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

ثبت نام بدون کنکور کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

دفترچه ثبت نام کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

میزان شهریه کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

اعلام نتایج کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

سامانه هم آوا

منبع: لیست رشته های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی